Podczas pracy w zespole projektowym czeka Was przyjęcie następujących ról:
- lider grupy – będzie czuwał nad pracą zespołu i pilnował terminów,
- szperacz – będzie selekcjonował zdjęcia, obrazy i rysunki niezbędne do prezentacji tematu,- historyk – będzie zbierał informacje stanowiące uzupełnienie materiału ilustracyjnego,
- literat – opracuje scenariusz wystawy, mapy pamięci, filmu lub prezentacji multimedialnej, ewentualnie zaproponuje wygląd strony www lub bloga itp.,
1. Będziecie pracować nad projektem samodzielnie lub w parach, więc może się zdarzyć, że każdy z Was przyjmie tych ról kilka. Porozmawiajcie i ustalcie, kto czym chciałby się zająć.
2. Pamiętajcie, że projekt wymaga pracy zespołowej, więc nie unikajcie kontaktów, rozmawiajcie ze sobą i dzielcie się znaleziskami, pomysłami, propozycjami. Praca każdego z Was zostanie oceniona podczas końcowej prezentacji.
3. Ustalcie harmonogram działania - od kiedy, jak długo i zwłaszcza DO KIEDY coś powinno być wykonane, żebyście ze wszystkim zdążyli na czas i bez pośpiechu. Brak czasu wprowadzi niepotrzebny chaos, nerwową atmosferę i zepsuje końcowy efekt Waszej pracy. Ustalając terminy wykonania poszczególnych zadań weźcie pod uwagę październikowy wyjazd do Bornego Sulinowa. Dobrze byłoby, żebyście już jak najwięcej wiedzieli o historii miasta, aby przewodnik tylko uzupełnił i usystematyzował Waszą wiedzę i abyście mogli zadawać pytania podczas zwiedzania czy rozmowy o mieście.
a) w czasie wyjazdu prowadźcie "Dziennik z podróży". Zapisujcie w nim spostrzeżenia, ciekawostki i wszystkie informacje mające znaczenie w czasie wycieczki i związane z projektem. Róbcie również zdjęcia, którymi zilustrujecie dziennik. Wykonajcie go w takiej formie, jaka będzie dla Was wygodna i ciekawa dla odbiorców: papierowej, którą później zeskanujecie i umieścicie w sieci, blogowej, fotoblogowej, videoblogowej itp. Wybór należy do Was.
b) uzupełniajcie Karty Pracy, które otrzymacie od nauczyciela-opiekuna przed wyjazdem. Pomogą Wam one uporządkować zdobyte informacje.
a) w czasie wyjazdu prowadźcie "Dziennik z podróży". Zapisujcie w nim spostrzeżenia, ciekawostki i wszystkie informacje mające znaczenie w czasie wycieczki i związane z projektem. Róbcie również zdjęcia, którymi zilustrujecie dziennik. Wykonajcie go w takiej formie, jaka będzie dla Was wygodna i ciekawa dla odbiorców: papierowej, którą później zeskanujecie i umieścicie w sieci, blogowej, fotoblogowej, videoblogowej itp. Wybór należy do Was.
b) uzupełniajcie Karty Pracy, które otrzymacie od nauczyciela-opiekuna przed wyjazdem. Pomogą Wam one uporządkować zdobyte informacje.
4. W harmonogramie umieśćcie regularne spotkania w bibliotece lub czytelni, podczas których będziecie pracować nad zebranym materiałem lub wyszukiwać nowe informacje. Wybierzcie jeden dzień w tygodniu i godzinę. Czas trwania jednego spotkania to 45 minut.
5. W razie jakichkolwiek problemów, zwróćcie się do swojego nauczyciela - opiekuna lub do innych nauczycieli czy kolegów, którzy będą umieli Wam pomóc. Mile widziane jest znalezienie innych osób pomocnych w wykonaniu zadania – ekspertów, którzy będą mogli Wam ułatwić pracę.
6. Zasady przedstawiania wyników pracy grupy:
- dokładny termin wskazuje nauczyciel prowadzący projekt,
- wyniki pracy grupy mogą przedstawiać wszyscy członkowie grupy lub jeden z jej członków,
- przedstawienie wyników pracy Twojej grupy obejmuje: pokazanie wykonanych przez Was prezentacji elektronicznych, makiet, galerii plansz, map myśli lub wystawę dokumentującą Wasze starania wraz z bibliografią. Może to być także film lub zaprezentowanie strony www, gry czy bloga, utworzonych w czasie pracy nad projektem,
- podczas przedstawiania efektów pracy grupy powinni być obecni wszyscy uczestnicy projektu z poszczególnych grup, nauczyciel prowadzący projekt i zaproszeni goście, np. dyrektor, inni nauczyciele,
- PAMIĘTAJ! Etap prezentacji jest czynnością niezbędną do jego zakończenia i otrzymania oceny.
7. Terminy:
- na zrealizowanie projektu macie trzy miesiące: wrzesień - listopad.